16.6.14

MORNING ROUTINE | MY BREAKFAST | BON APPÉTIT


W dzisiejszym wpisie postanowiłam pokazać Wam co zazwyczaj jadam na śniadanie. Są to szybkie i bardzo proste w wykonaniu przepisy, w dodatku smaczne :)


Śniadanie jak wiemy jest najważniejszym posiłkiem całego dnia, bo daje nam energię aby dobrze funkcjonować. Wstańmy 15 min wcześniej i poświęćmy ten czas na zrobienie czegoś co nasz brzuch polubi. Ja zazwyczaj jem oczami, co ładnie wygląda lepiej smakuje więc zawsze staram się aby dania były schludne i kolorowe (w przeciwieństwie do moich ostatnich ponurych i czarnych stylizacji:)). Ten pierwszy posiłek powinien składać się głównie z węglowodanów złożonych (czyli takie produkty, które nasz organizm trawi dłużej i dają nam uczucie sytości). Przykładami są pełne ziarna, warzywa bogate w skrobię oraz warzywa strączkowe. Węglowodany proste zaś dla przypomnienia możemy jeść między posiłkami, ponieważ są one szybko trawione i absorbowane przez nasze ciało, można znaleźć je między innymi w owocach, warzywach i produktach mlecznych. Wiadomo z biologii, że węglowodany dla człowieka to jak paliwo dla samochodu. Są odpowiednie przy wysiłku fizycznym np. częstej siłowni ale pamiętajmy, że spożywanie ich w dużej ilości może powodować tycie i tzw. oponkę, której nie lubimy!

Najbardziej lubię świeżą, jeszcze ciemną pełnoziarnistą bagietkę z żółtym serem lub topionym i wszystkimi warzywami jakie się zmieszczą do bułki :) Jedna wypełniona po brzegi bułka starczy mi na kilka godzin, do tego szklanka soku, mleka, wody lub herbaty.

Kiedyś słysząc słowo "owsianka" uciekałam, teraz zaś uwielbiam! Czas gotowania ok 4 minut. Idealne połączenie ze świeżymi owocami, jeśli ich nie mam dodaję konfiturę lub maliny w zalewie (od mamy ze spiżarni). To właśnie owies ma najwięcej białka i morze aminokwasów w porównaniu do pozostałych zbóż.


Kolejnym daniem, które jem zazwyczaj w biegu to jogurt naturalny połączony z crunchy (enerBio Crunchy z Rossmanna, cena ok. 10pln) i kilka łyżek zmiksowanych truskawek lub innych owoców.


Lubię jajka, ale tylko białko. Jak robię jajecznicę to tak aby tylko nie poczuć smaku jajek, dodaję dużo, bardzo dużo przypraw, dorzucam kapustę czy rzodkiewkę. Na poniższych zdjęciach smażę na maśle 3 jajka, z tego 3 białka i jedno żółtko, dorzucam szczypior i voila! Druga kanapka jest z sałatą, serkiem wiejskim, szczypiorem, pieprzem i solą.

 Kto nie lubi pancakes? Jem rzadko, od święta ale bardzo lubię. Podaję z gęstym jogurtem naturalnym, owocami, konfiturą lub nutellą.
Przepis na 2 sztuki:
  • szklanka mąki
  • 1 jajo (biało tylko dodaję)
  •  pół szklanki mleka
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżki oliwy
Mieszamy aby nie było grudek, odkładamy ciasto na 10 min i smażymy na mocno rozgrzanej patelni bez dodatku tłuszczu.


W ciągu dnia staram się pić dużo wody, mineralną lubię ale zdecydowanie bardziej lubię gazowaną, bardzo zimną. Picie wody mi się nudzi i wciskam do niej sok z pomarańczy, cytryny i limonki, dodaję listki mięty i kilka owoców dla ozdoby, bo jak już wspominałam wcześniej jestem wzrokowcem i lubię jak coś ładnie wygląda :) Mięte możecie też rozmiażdżyć w moździerzu z odrobiną wody i dodać to do napoju. Picie wody redukuje cellulit więc pijemy dużo! :)


Wszystkie zdjęcia są zrobione przeze mnie, a dania zjedzone na siłę przez mojego chłopaka (dzień tuczenia) :D
Dajcie znać w komentarzach co jadacie, a ja z chęcią spróbuję Wasze pomysły :)


99 komentarzy:

  1. kurde a myślałam że to tylko ja mam taki odpał, że lubię tylko białko z jajka ;) także piona! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też lubię tylko białko z jajka :D

      Usuń
    2. tylko białka! piona :D

      Usuń
    3. Ja mam odwrotnie i tylko żółtko :D

      Usuń
  2. Jejku jak to wszystko cudnie wygląda. Piękne zdjęcia Marita!
    Jeśli chodzi o owsiankę to nie przepadam, ale raz w tygodniu staram się ją zjeść. Może się przyzwyczaję :D
    pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smacznie i dostępnie to lubię :) a nie jakieś rzeczy których nawet się nie da wymówić i są niejadalne, a są tylko dlatego bo to modne.... DEYNN narobiłaś mi smaku :x <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnio zaczęłam pić na śniadanie koktajle z truskawek, a do tego naleśniki z owocami, pycha! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. zgłodniałam widząc te naleśniki:(

    OdpowiedzUsuń
  6. przepysznie! ale smaka mam

    OdpowiedzUsuń
  7. aż zgłodniałam! :D wszystko wygląda mega apetycznie <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  8. aż zgłodniałam :( hate u Mitka!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jem zazwyczaj chleb ziarnisty + wiejski serek/dżem mamy/szybka+stos warzyw(pomidor,og,órek,sałata,rzodkiewka itp.) + szklanka soku pomarańczowrgo. ;> chociaz przyznaję, że lubię kawkę z mleczkiem :3

    OdpowiedzUsuń
  10. owsianka wygrywa, najlepsza i pięknie wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Również jestem wzrokowcem i uwielbiam zrobić sobie kanapkę:ciemny chleb,sałata,pomidor,ogórek i szczypiorek-nie dodaję soli i pieprzu,bo jakoś nie pasuje mi do tego,ale kto co lubi :). Przyznam szczerze,że jak oglądam te zdjęcia,które dodałaś to aż zgłodniałam :) Smacznego dla reszty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mmmm, pycha :3
    Ja polecam serek wiejski z musem truskawkowym :) Albo spróbuj jeszcze placuszków z bananem i płatkami owsianymi.

    OdpowiedzUsuń
  13. owsiankę gotujesz na mleku?

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie najlepsze śniadanie to owsianka z owocami, albo kanapki z jajkiem na twardo posypane pietruszką !

    OdpowiedzUsuń
  15. mogłabyś zdradzic dokładny przepis tej owsianki ? w necie znalazłam pełno przepisów lecz myślę że twój byłby lepszy :D

    p.s dzięki tobie polubie chyba sniadania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mleko gotuję i jak jeszcze nie bulgocze to wrzucam płatki, mieszam aż będą miękkie ;)

      Usuń
  16. Do szklanki wsypuję płatki owsiane, kolejna warstwa to jogurt naturalny, potem owoce (ostatnio najczęściej truskawki) i tak przekładam aż wypełnię szklankę :) Często jeszcze jadam owsiankę gotowaną na wodzie lub mleku, dodaję suszone banany, migdały, pomarańcze i trzy kostki gorzkiej czekolady która po rozpuszczona dodaje trochę słodkości owsiance.Polecam też chlebek bananowy, ale na to potrzeba niestety więcej czasu

    OdpowiedzUsuń
  17. mniam, pyszniutki post, aż jem oczami!! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie to wygląda, jednak jestem zawiedziona - mało dań na ciepło, kanapki, soki, zimna woda.Niestety nie jest to dieta dla mnie, co nie znaczy że nie jest odpowiednia dla Ciebie.
    Widać, że cenisz sobie owoce i warzywa i za to plus!
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Polecam płatki owsiane gotowane w mleku migdałowym c:

    OdpowiedzUsuń
  20. Smaczny post ♥ tez lubie jak jedzenie wyglada ladnie :D:D

    http://sayhitocosmetics.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Do xxola
    Płatków owsianych nie powinno się jadać nie ugotowanych!
    Poczytaj sobie.
    Żeby jeść je tak jak mówisz powinnaś je najpierw ugotować chociażby w wodzie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Do xxola
    Nie powinno się jeść płatków owsianych nie ugotowanych. Poczytaj sobie!
    Musiałabyś je najpierw przegotować w wodzie!

    OdpowiedzUsuń
  23. jogurt naturalny
    owsianka
    rodzynki
    bakalie
    pestki słonecznika/dyni
    banan
    <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam takie posty ! :)
    Moje ulubione czyli:
    Na śniadanie- mały jogurt naturalny + banan+ płatki sniadaniowe Kangus
    A na kolację- pokrojone ogórki, pomidory i mozarella z oliwą z oliwek solą i pieprzem + grzanki z ciemnego pieczywa z żółtym serem lub mozarellą :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Podobno nie można łączyć pomidora i ogórka.

    OdpowiedzUsuń
  26. Twoje posiłki wyglądają bosko! <3

    OdpowiedzUsuń
  27. nutella, kupne crunchy, płatki błyskawiczne, żółty serek topiony i w tle "arizona". jeśli to jest zdrowe odżywianie, to pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co ma sobie zasadzić owies ?:D

      Usuń
    2. gdzie napisała, że to jest zdrowe? bo nie widzę, napisała, że posiłki są szybie i smaczne, teraz widzę panuje wielki trend, że jak już się prezentuje swoje jedzenie na blogu, instagramie etc. to musi być ono kolorowe, piękne i zdrowe, bo przecież każdy musi być FIT! Zdrowe jedzenie to jedzenie w zgodzie ze sobą, z głową przede wszystkim i umiarem. Jak zjem sobie czasem naleśnika z nutellą, to nie umrę ani nie przytyję. Pozdrawiam

      Usuń
  28. Gorąco polecam coś co ja jem od święta na śniadanie bo za dużo roboty- omlety francuskie czasami na słodko z owocami i czekoladą a czasami na słono z szynką serem i pomidorami- pycha !

    OdpowiedzUsuń
  29. jejku, jak to wszystko pięknie wygląda (: Ile wydałaś na wszystko pieniędzy? (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co Cie to obchodzi?

      Usuń
    2. Zapytała się żeby wiedzieć ile pieniędzy przeznaczyć na takie zakupy no nie? Czemu od razu tak agresywnie... Nie wszyscy zadają takie pytania, żeby się dowiedzieć ile Deynn zarabia i ciosać jej kołki na głowie, że "się bogaci a nic nie robi!! A JA PRACOWAĆ MUSZEM!!!"... Pozdrawiam.
      A idea posta i zdjęcia super. Na pewno wypróbuję każdy przepis!

      Usuń
  30. Smakowicie to wygląda, szczególnie omlety z nutellą i owsianka :)
    wuess.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. mmm jakie cudowne smakołyki,chciałabym chociaż jedno danie zjeść teraz ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. swietny wpis !!narobilas mi smaka na placuszki ! i kolorowe wody zdecydowanie wygladaja lepiej niz moja stojaca obok woda;p

    OdpowiedzUsuń
  33. Wszystkie z tych wariantów wypróbowane !
    Kolorowe jedzenie, ładnie podane, zawsze lepiej smakuje :*

    http://natalia-marta-majka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. zrobiłam się strasznie głodna.... ja od pewnego czasu również przywiązuję ogromną uwagę do tego by było na talerzu pięknie i kolorowo.... dla takich efektów warto poświęcić więcej czasu na przygotowanie pełnowartościowego posiłku.

    OdpowiedzUsuń
  35. rzeczywiście pięknie to wygląda! Ide zjeść śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  36. gdyby nie skorupka jajka to nie wiedziałabym ze omlet z jajek dzięki....

    OdpowiedzUsuń
  37. rzeczywiście musi być to smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  38. zapraszam http://damas-and-lady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. A powiedziałabyś co jesz na kolację ? :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Az sie jesy od razu glodnym :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie rozumiem tego zdania:
    "Najbardziej lubię świeżą, jeszcze ciemną pełnoziarnistą bagietkę ", znaczy co? Jeszcze ciemna , bo za chwile zjasnieje?? :P
    A co do meritum, jajka na miekko, owsianka ale na wodze, omlety wszelkiej masci, serek wiejski z rzodkiewką to takie podstawy.

    OdpowiedzUsuń
  42. Ciekawy, treściwy post, dobre zdjęcia - o to chodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. aż zachciało mi się jeść ;-) piękne, a ja czasami robię takie zmodyfikowane omlety jajko, mleko, troche mąki, proszek do pieczenia, cukier walininowy, wiórki kokosowe, można dodać co się chce (rodzynki, cynamon, kakao), zamiast mąki można też owsianke albo jakieś płatki - musi być gęste i smażyć pod przykryciem, polecam

    OdpowiedzUsuń
  44. jakie pyszności.. ♥
    na pewno coś spróbuję wykonać!

    OdpowiedzUsuń
  45. Looks soooooooo good!

    http://happinessvictim.blogspot.com
    x

    OdpowiedzUsuń
  46. bardzo ładne zdjęcia :) jajecznica bez dodatków jest faktycznie mdła w smaku, już lepsze są omlety, ja doprawiam pietruszką, oregano albo papryką. możliwości jest dużo

    OdpowiedzUsuń
  47. kanapka nr 1 jak dla mnie wygrała! poza tym również uwielbiam podobne kanapki z jakiem <3 :D
    pyyyszności!

    OdpowiedzUsuń
  48. Nie przepadam za takimi pracochłonnymi śniadaniami.... no chyba, że ktoś mi je zrobi :)

    OdpowiedzUsuń
  49. jak tu zdrowo i pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  50. jeśli nie lubisz smaku jajek to polecam tofucznice :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Fajnie i smacznie to wygląda:D:D:D jestem na tak:D

    OdpowiedzUsuń
  52. Może coś z tego spróbuje, ale jedz też sałatki owocowe oraz warzywne bez majonezu tylko z jakimiś lekkimi sosami oraz wyciskany sok z pomarańczy. Pyszne :3

    OdpowiedzUsuń
  53. Polecam omlet, który jest prosty i pyszny z jogurtem miodem i owocami :)
    -2 jajka (1 żółtko, 2 białka)
    - 1 łyżeczka miód
    Białka miksujemy na sztywną pianę, dodajemy miód i żółtko, miksujemy na wolnych obrotach. Smażymy na patelni na małym ogniu, żeby nie opadł. Smacznego! :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Polecam Ci zalewać płatki owsiane wrzątkiem i zostawić żeby napęczniały, nie gotwać, ponieważ przez to wzrasta ich IG.

    OdpowiedzUsuń
  55. jak to wszystko ładnie wygląda! jadłabym wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  56. zglodnialam!:) Super DEYNN!
    buziak
    ankagrzanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. super post, fajnie, że jest tu taka różnorodność a nie tylko Twoje stylizację :)

    OdpowiedzUsuń
  58. http://www.photoblog.pl/enate/162076152/d-e-y-n-n.html

    OdpowiedzUsuń
  59. Teraz wszystkie blogerki podążając za trendem zdrowego odżywiania i dbania o sylwetkę, będą pokazywały co jedzą.. jakby jogurt naturalny czy jajecznica było czymś nadzwyczajnym i nikt tego nigdy nie jadł :) Kiedyś się ćwiczyło i zdrowo odżywiało dla siebie, teraz trzeba podzielić się tym ze światem żeby każdy wiedział że jesteśmy "na topie"..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. japier*ole, ale masz idioto problem :) jak czytam te wasze nędzne hejterowskie wypociny to mi sie śmiać chce, nawet nie wiesz jak. Ludzie pytali Marity co jada na śniadanie, więc zrobiła o tym post. Mówisz że kiedyś robiło się to i tamto dla siebie, teraz trzeba podzielić się tym ze światem, hahahahah, śmiesznie :) skoro ludzie pytają, proszą o takie posty to takie tez robi. kogoś zazdrośc tutaj w oczy kole, eh jak przykro :*

      Usuń
  60. "dania zjedzone na siłę przez mojego chłopaka" - hehe :)
    Trzeba było podzielcć się tymi smakołykami :D

    OdpowiedzUsuń
  61. Mogłabys napisac dokładnie jak robisz owisianke? ;)

    OdpowiedzUsuń
  62. Zdjęcia "najlepiej", śniadanie mistrzów.
    Ale post o rzęsach <3 czekam

    OdpowiedzUsuń
  63. http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=19127190

    OdpowiedzUsuń
  64. smacznie wszystko wygląda ;-)

    Zapraszam: www.natalia-kowal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  65. az mi narobilas ochoty na te pysznosci i na rozpoczecie zdrowego trybu odzywiania :) pozdrawiam i zapraszam do siebie :)


    http://aguulek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. Jedząc takie śniadania, każdy dzien staje sie piekniejszy! :)))
    www.inrudzienkasmind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  67. ale to wszystko wygląda smacznie :D

    OdpowiedzUsuń
  68. a może zrobisz posta o swoich codziennych ćwiczeniach ? Byłabym wdzięczna :*

    OdpowiedzUsuń
  69. Uwielbiam te placuszki *o*
    Zapraszam do mnie http://everythinfispossible.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  70. Nie rozumiem idei pisania postów o odżywianiu na blogach o tematyce mody, najlepiej pisać o tym o czym ma się pojęcie, jest mnóstwo blogów o odżywianiu kuchni po co dokładac swoje trzy grosze, które nie wnoszą nic odkrywczego w tej dziedzinie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale ona nie zamierza tutaj nikogo nauczać, nigdzie nie napisała, że to jest mega zdrowe, tylko większość osób wypytuje, co zjada na śniadania, obiady etc., więc udzieliła im na to odpowiedzi. też widzę, że zabójczo zdrowe te posiłki nie są, ale przecież nikt nikomu nie każe jeść tego samego :)

      Usuń
  71. pychotka :D czekam na post z obiadami :D

    OdpowiedzUsuń
  72. do pancakes ubijasz białko na sztywno ? :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Zdrowo, smacznie i pięknie! Nic dodać - nic ująć! :)))

    OdpowiedzUsuń
  74. ja jestem na diecie niskoweglowodanowej choc slowo dieta u nie pasuje to już jest zdrowy styl zycia - to co pokazałaś tutaj bogate jest w cukier - białe pieczywo, słodkie napoje. Węgle nie dają energii, węgle odkładaja sie w naszym organizmie w postaci tłuszczyku. Energie organizmowi nie dodaja cukry proste czy złozone tylko tłuszcz, który nie odklada sie w postaci oponki - co jest nieprawdopodobne. Przechodząc rystrykcyjnie na low carb w ciągu miesiąca straciłam ponad 5 kilogramow - bez zadnych cwiczen czy wielkich wyrzeczeń - odstawiłam jakiekolwiek pieczywo kasze ryże - wszystko co posiada mąke i oczywiscie cukier :) dzieki temu nie tyje, nie mam strzałów insulinowych (spadków formy) cera jeszcze bardziej się poprawiła chociaz nigdy nie mialam z nia problemów i włosy tez zyskały. Jem smacznie i zdrowo czyli bardzo duzo mięsa i serów, do tego dochodzą warzywa a jesli czuje ze potrzebuje cukru ( nie mozna go całkowicie wykluczyc z diety tylko ograniczyc do 75 gramow dzienni) to wcinam sobie jakis smaczny owoc lub pije koktajl :) tak po krótce wyglada moja dieta :) low carb na szczęscie staje się w Polsce coraz popularniejsze i obalane sa mity o pelnowartosciowym zdrowym pieczywku :)) Pozdrawiam i polecaaam LOW CARB :))

    gdyby Cie to zainteresowało więcej moge napisac na mejla, dla Twojego chłopaka ta dieta byłaby chyba bardzo dobra. Moge podesłac książke w ktorej wszystko jest wyjasnione dlaczego warto na nia przejsc osoba cierpiacym na cukrzyce, Gdybys chciała coś wiecej to pisz (cynamo-nowo@wp.pl)

    Pozdrawiam Natalia.

    OdpowiedzUsuń
  75. Na bogato ;)

    OdpowiedzUsuń
  76. Pysznie wyglądające jedzonko <3 !
    Obserwuje *.*
    Zapraszam do siebie ! --->http://angeelworld.blogspot.com
    Niedawno moja przygoda z blogowaniem się zaczęła ! :)

    OdpowiedzUsuń
  77. Jeju jak to na zdjęciach ślicznie wygląda *.*
    Ja najbardziej na śniadanie lubię kanapki z pomidorem, szczypiorkiem, szczyptą pieprzu i soli <3 Pycha <3
    Obserwuję ;)

    http://saander-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  78. Ja uwielbiam owsianke czekoladowa:) do gotujacych się płatków wrzucam kostkę gorzkiej czekolady czekam aż się rozpuści i wlewam owsianke do miseczki mniiam :)

    OdpowiedzUsuń
  79. Jak robiasz owsianke pieczona?

    OdpowiedzUsuń
  80. wszystko wygląda pysznie i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń